„XXI amžiaus“ priedas apie gimtinės žmones ir darbus

2015 m. rugpjūčio 21 d., Nr. 5 (64)

PRIEDAI

Luokės bažnyčios choristės
Tauragės Švč. Trejybės bažnyčioje
Kun. Virginijaus Palionio nuotraukos

Luokės Visų Šventųjų bažnyčios klebonas kun. Virginijus Palionis pažadėjo bažnyčios choristėms padovanoti ekskursiją. Malonu, kad pažadą ištesėjo.

Vieną ankstyvą vasaros rytą sėdome į autobusiuką, kurį, beje, vairavo pats klebonas kun. V. Palionis, ir pasukome Varnių link. Aplankėme Varnių Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus bažnyčią (buvusią Katedrą). Jos klebonas kan. Domas Gatautas rodė bažnyčią, kurioje yra net dvylika altorių, po ja įrengtą žemaičių vyskupų kriptą, jos teritorijoje esantį Lurdą.

Paskui nuvykome į Šilalę. Apsilankėme Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje. Mus maloniai sutiko klebonas dekanas kan. dr. Algis Genutis. Ši 1919 metais pastatyta mūrinė neogotikinio stiliaus Šilalės šventovė iš tolo akį traukia grakštumu, stilingumu, bokštų ir bokštelių gausa. Pagrindiniame fasade – aukštas bokštas, o kampuose – maži bokšteliai. Žavėjomės meniškais mediniais altoriais, puošniais langų vitražais, vaizduojančiais Švč. Mergelės Marijos ir šventųjų gyvenimus, gėrėjomės meniškai įrengtu Lurdu. Ypač sužavėjo šventovės aplinka, visur žydintys gėlynai, didingi koplytstulpiai. Švč. Mergelės Marijos garbei sugiedojome giesmę ,,Gėlė nežemiška“. Mums pritarė ir abu klebonai.

Vingiuotas kelias toliau vedė Tauragės link. Lankėmės Švč. Trejybės bažnyčioje, kuri iš tolo švietė balta kaip gulbė. Joje įrengti šeši altoriai, aplink bažnyčią – graži ažūrinio mūro tvora.

Kitas kelionės objektas – Šilutės Šv. Kryžiaus neogotikos bažnyčia. Grožėjomės dailios formos vitražiniais langais, trimis altoriais, puoštais skulptūromis.

Aplankėme Rusnę – miestelį Rusnės saloje Nemuno deltoje. Jį pasiekėme tiltu per Atmatos upę, apžiūrėjome Rusnės bažnyčią. Iš ten pasukome į Ventės ragą – nuostabų kampelį Kuršių marių pakrantėje. Pamatėme paukščių gaudykles, pavaikščiojome 250 m ilgio molu, grožėjomės švyturiu, Kuršių marių platybėmis ir kitais vaizdais.

Atvykę į Švėkšną, stebėjomės miestelio gėlynais, nepaprasto grožio Šv. apaštalo Jokūbo dvibokšte bažnyčia. Bokštų aukštis – net 75 metrai. Viename iš jų įmontuotas laikrodis su keturiais ciferblatais, langai išpuošti nuostabiais vitražais. Altoriaus centre – skulptūros, vaizduojančios Šv. Trejybę. Po didžiuoju altoriumi yra kripta, kurioje palaidoti grafai Pliateriai.

Atvykome į Gargždus, aplankėme naujos architektūros 1990 metais pastatytą Šv. arkangelo Mykolo bažnyčią. Joje buvo įšventintas į kunigus mūsų klebonas V. Palionis. Neišdildomą įspūdį paliko ir ši šventovė.

Džiaugiamės nuostabia ekskursija ir esame didžiai dėkingos mūsų klebonui kun. V. Palioniui. Juk tiek grožio pamatėme, teigiamų emocijų patyrėme per vieną dieną! Nuoširdžiai dėkojame Luokės seniūnui Česlovui Ubartui už skirtą autobusą.