"XXI amžiaus" priedas jaunimui, 2005 m. gegužės 20 d., Nr. 5 (66)

PRIEDAI

Abipus Nemuno

Kristus ir pasaulis

žvilgsniai

pro vita

Sidabrinė gija

Horizontai

Atodangos

Dorinio ugdymo diena gimnazijoje

Balandžio 29-ąją Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje surengta įdomi ir turininga dorinio ugdymo diena „Krikščioniškos vertybės – iššūkis šiuolaikinei visuomenei?!“ Svečių ir dalyvių buvo ne tik iš Kauno miesto ir rajono, bet ir visos apskrities vietų. Tai dorinio ugdymo mokytojai, švietimo priežiūros ir ugdymo specialistai, politikai ir kiti, kuriems rūpi krikščioniškųjų vertybių sklaida šiandieninėje visuomenėje.

Renginio programa buvo įdomi ir intensyvi: nuo atviros integruotos tikybos – etikos – dailės – muzikos pamokos „Grįžtančiojo pėdsakais“, projekto – kompaktinio disko „Bažnyčia viduramžiais“ pristatymo iki konferencijos, kurioje buvo apibendrinta dienos tema.

Atviroje pamokoje-meditacijoje „Grįžtančiojo pėdsakais“ dalyvavo 3 g (11) klasės mokiniai. Dalyviai supažindinti su Šventojo Rašto palyginimu apie sūnų palaidūną (Lk 15,11–32), buvusiu pamokos moto. Prisiminta, kad kasdienė rutina dažnai nutraukia ryšius su malda, su Dievu, tuo pačiu – ir su šalia esančiais žmonėmis. Su jaunimu gilintasi į teksto esmę ir simboliką, meniniu ir prasminiu požiūriu išanalizuotas Rembranto paveikslas „Sūnaus palaidūno grįžimas“. Asmeninė pamokos dalyvių refleksija buvo reiškiama netradiciniu būdu: susipažinus su japonų poezijos žanru („haiku“), vyko kūryba. Ant simbolinių pėdelių užrašytas „haiku“ buvo dėliojamas ant simbolinio akmenuoto tako, vedančio pas Gailestingąjį Tėvą. Užžiebtos žvakelės simbolizavo kiekvieno dalyvio pasiryžimą artėti prie Jo. Pamokos pabaigoje visiems palinkėta nepamesti tikrųjų vertybių suvokimo, o suklupus gyvenimo kelyje – rasti jėgų atsikelti ir žengti toliau.

Pasibaigus atvirai pamokai, svečiai apžiūrėjo gimnazijos tikybos kabinetą, kuriame jau dešimt metų veikia Aleksoto dekanato tikybos mokymo metodinis centras, taip pat Lietuvos ir užsienio lietuvių rezistencijos studijų centrą, išsiskiriantį gausia išeivijos lietuvių dėka sukaupta biblioteka, aprūpinta moderniomis informacinėmis technologijomis, taikomomis įvairių dalykų atvirose pamokose, konferencijose, seminaruose.

Kitoje programos dalyje pristatytas projektas – kompaktinis diskas „Bažnyčia viduramžiais“.

Kaip sakė idėjos autorius ir projekto įgyvendintojas Lietuvos ir užsienio lietuvių rezistencijos studijų centro vadovas Gintas Grigelevičius, imtis šios temos paskatino abiturientų, besirengiančių valstybiniam istorijos egzaminui, konsultavimas. Jiems reikalingos informacijos apie Bažnyčios istoriją tenka ieškoti daugelyje šaltinių, o tikybos pamokose taikomi Bažnyčios istorijos vadovėliai ne visada atitinka abiturientų poreikius. Projektas apima įdomų ir prieštaringai vertinamą istorijos laikotarpį – VI–XVI amžius. Į jį įeina Lietuvos krikšto priešistorė, lietuvių kovos su kryžiuočiais. Dalyviai puikiai įvertino projektą, pabrėždami jo svarbą tarpdalykinei integracijai, nes čia daug reikalingos informacijos ras tiek istorijos, tiek dorinio ugdymo mokytojai.

Dorinio ugdymo dienos svarbiausias akcentas – konferencija „Krikščioniškos vertybės – iššūkis šiuolaikinei visuomenei?!“ Ją žaismingai pradėjo 2 a klasės gimnazistai spektakliuku „Nuodėmė“, kuriame atskleista tikrųjų vertybių svarba jauno žmogaus gyvenime ir visuomenės įtaka jų formavimui. Pagrindinį pranešimą skaitė kun. Artūras Kazlauskas, sudominęs netradiciniu požiūriu į krikščioniškąsias vertybes, šiandieninio krikščionio įtaką visuomeniniam, politiniam, socialiniam gyvenimui. Pranešėjas retoriškai klausė, kiek tikrų krikščionių šiandien galime sutikti savo aplinkoje, ar tikrai Lietuvoje yra 80 proc. katalikų, jeigu krikščioniškos vertybės daugiau deklaruojamos, nei praktikuojamos.

Kituose konferencijos pranešimuose atspindėta krikščioniškųjų vertybių sklaida ir įvairūs aspektai, analizuojant jų įtaką mokyklos, šeimos, jaunimo gyvenime, švietimo vadyboje, mene. Kauno apskrities valstybinės švietimo priežiūros tarnybos vedėja Alma Valevičiūtė teigė, kad nelengva būti krikščioniu politikoje ir valdžios institucijose, kai vieni dalykai manomi, kiti – deklaruojami, treti – įgyvendinami. Gimnazijos direktorius Vidmantas Vitkauskas savo pranešime pažvelgė į Dekalogo esmę ir siekį jo vertybes jaunimui perteikti jiems suprantama kalba. Mokytoja Dalia Grigienė krikščioniškąsias vertybes apibūdino iš pedagogo pozicijos, teigdama, kad mokytojo pašaukimas yra aukščiau švietimo paslaugų teikimo, kad tikrąsias vertybes jis įpareigotas atspindėti kiekvieną dieną. Menotyrininkė ir mokytoja Virginija Janukevičienė, priminusi, kad atviroje pamokoje su mokiniais buvo ieškota krikščioniškųjų vertybių atspindžio vaizduojamajame mene, savo pranešime pabrėžė vertybių formavimo svarbą kitose meno srityse, pavyzdžiui – teatro mene. Gimnazistas Justas Randis konferencijos dalyviams pristatė atliktos apklausos rezultatus. Jo pranešime buvo aptartos šiandieniam jaunimui aktualios vertybės – pinigai, draugai ir pan. Jis teigė, kad tikrąsias vertybes jaunimui atskirti darosi vis sudėtingiau, vis labiau jų sistemą veikiant šiandienei Vakarų kultūrai.

Renginys sulaukė didelio mokinių, mokytojų, politikų susidomėjimo. Dalyviai pripažino tokių įvairiaplanių renginių svarbą.

V.V.

Garliava, Kauno rajonas

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija