Atnaujintas 2002 m. vasario 8 d.
Nr. 11
(1018)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Krikščionybė šiandien
Susitikimai
Ora et labora
Laikas ir žmonės
Visuomenė
Atmintis
Aktualijos
Mums rašo
Nuomonės
Lietuva
Pasaulis


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai

Apie veiksmus internete

Internete paplito klausimų apie spaudą, apie žiniasklaidą, kaip pastoracijos dalį. Gaila, kad klausimai tendencingi. Apie vieną žiniasklaidos dalį, kaip "Mažąją studiją", klausiama neutraliai: "Kokia nuomonė?" Dėl "XXI amžiaus" nuomonė klausėjų įteiginėjama: "Ar reikalingas? Ar reikia kito? Gal žurnalistai neetiškai besielgiantys?"
Atsakymai, kaip ir klausimai, gal pačių klausėjų sugalvojami, net taip nekultūringai, neetiškai sakoma: "senučių laikraštis", žadama išsprogdinti ar ką kita baisaus padaryti. Ir dar atseit reikia keisti redaktorių…
Įsivaizduokim jauną žmogų, kuris skaito tą laikraštį ir padaro išvadą, kad tai yra ne jo, o "senučių" laikraštis. Jis, be abejo, mokėtų pasakyti, kodėl jam taip atrodo. Jis pasakytų, apie ką reikia rašyti, kad jam, jaunam, būtų įdomu. Gal ir pats parašytų? Laikraštyje būtų išspausdinta ir visi būtų patenkinti, ir galbūt nereikėtų redakcijos sprogdinti! Kai yra tik plūstamasi, tai panašu, jog tas jaunas žmogus, rankose "XXI amžių" turėjęs, tik tuščiai, nieko nepasakydamas, internetą vargina. Iš tiesų panašu, kad atsakinėja klausėjai, nes jiems nekainuoja. Kažkas, matyt, užmoka, kaip ir už visą propagandą.
O ir senutes - negi rogutėmis į mišką vešime, kaip žmonija savo priešaušryje darydavo - silpnesnius sunaikindavo. Jeigu joms reikia tokio laikraščio, tegul skaito. Jų yra nemažiau negu jaunų žmonių. O ir išminties senutės daug sukaupusios, ir nereikėtų spjaudyti jauniems į tai, ką jos skaito. Nereikia ir mokyti jaunų taip daryti, ir dar vadinti save katalikybės gynėjais. Katalikiškas laikraštis negali niekinti senučių, savo senelių ir motinų. Tai būtų negirdėtas dalykas! Tada būtų tiesiog "labai moderni" krikščionybė.
Neužmirštama, aišku, katalikiško laikraščio žurnalistus ir etikos pamokyti. Sako, kad per griežtai ten kai kas pasakoma. Negi gali būti per griežti žodžiai, kai kalbama apie blogį? Palyginimui pasiklausykime antrojo Advento sekmadienio Evangeliją. Šv. Jonas Krikštytojas sako: "Angių veisle, kas jus pamokino…" Mes esame ne pranašai ir klystantys, todėl kalbame švelniau, ir vis dėlto apie vykstantį tarsi beasmenį blogį, tik kartais apie asmenis, tarsi netyčia prie jo prilipusius. Bijome suklysti. Nieko nesakyti apie blogį - neturime teisės. Nereikia iškraipyti krikščionių etikos. Tarsi svarbu būtų tik lakštingalomis suokti, o kaip elgiamasi - nesvarbu. Ir kas sakoma - ar rūsčiai, bet teisingai, ar neteisingai, bet saldžiai - tarsi antras variantas būtų geresnis. Tik diskutuojantys galbūt nekalba nei teisingai, nei gražiai.
Labai svarbu - teisingai. Galima būtų kaltinti laikraštį, jeigu jame būtų daug melo. Kitaip kaltinti negalima. Daug kartų girdime Evangelijos žodžius: "Jei pasakiau netiesą, įrodyk, kad tai netiesa, o jei tiesą,- kam mane muši?" Galima kelti klausimą, ar diskutuojantys girdėję tuos žodžius? Jeigu būtų girdėję, jie kalbėtų visai kitaip, ir to, ko nežino, visai nekalbėtų.

Gražina TRIMAKAITĖ

Marijampolė

© 2002 "XXI amžius"

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija