Atnaujintas 2003 m. liepos 18 d.
Nr.56
(1160)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Darbai
Ora et labora
Liudijimai
Katalikų bendruomenėse
Mums rašo
Atmintis
Nuomonės
Lietuva
Pasaulis
Ūkis


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai

Svarbu suderinti darbą ir poilsį

Šventasis Raštas jau pirmuoju sakiniu prabyla apie Dievą kaip Kūrėją, kuris iš nebūties pašaukia į buvimą dangų ir žemę (plg. Pr 1, 1). Vėliau Jis sukuria ir žmogų, tobuliausią žemės kūrinį, turintį daug panašumų į patį Kūrėją. Pagaliau po visų kūrimo darbų, kaip byloja Biblija, Viešpats ilsėjosi (plg. Pr 2, 3). Peršasi išvada, kad jei pačiam Dievui, gerai paplušėjus, reikėjo ilsėtis, tai tuo labiau žmonėms būtina laikytis atitinkamo darbo ir poilsio santykio.
Šio sekmadienio Evangelija mini apaštalus ir Jėzų, kurie susitikinėdavo su daugybe žmonių ir dėl to pristigdavę laiko net pavalgyti. Kad apaštalai galėtų kažkiek atsikvėpti, Išganytojas jiems paliepė nuvykti į negyvenamą vietą ir ten truputį pailsėti (plg. Mk 6, 31). Ir nors tą kartą Kristui ir Jo mokiniams nepavyko „pasprukti“ nuo įkandin juos sekiojančių žmonių, tačiau Jėzaus pamokymas, kad po darbų žmogui reikia atokvėpio valandėlių, visuomet išlieka aktualus. Nes kai žmogus, be saiko dirbdamas, pasiekia kraštutinę pervargimo ribą, tada jis gali sunkiai susirgti... Kitas kraštutinumas - žmogus tinginiauja.
Įsidėmėtini didžiojo italų menininko Leonardo da Vinči žodžiai, padedantys išlaikyti balansą tarp darbo ir poilsio. Jis rašė: „Kartkartėmis reikalingas poilsis. Tik tada, grįžus prie darbo, jūsų protas vėl bus skaidrus – juk, nuolat dirbdami, prarandate sugebėjimą blaiviai mąstyti…
Šiek tiek atsitraukite – tada darbai atrodys mažesni ir vienu žvilgsniu aprėpę bendrą vaizdą matysite, kur stinga harmonijos ir tobulų proporcijų“.
Taigi laikydamiesi krikščioniškos gyvenimo tvarkos mes savo gyvenimu liudijame, jog kasdien artėjame prie harmonijos versmės – Viešpaties Dievo. Jis mums padeda ir padės sumaniai derinti savo atliekamus darbus su būtino atokvėpio intervalais.
Tinkamai (pagal krikščioniškus principus) subalansuotos gyvenimo programos vykdymas ugdo vidinį žmogaus gyvenimą ir teikia jėgų kūnui, kad, atėjus didesnės malonės metui, galėtume (dėl Jėzaus Kristaus garbės ir sielų gerovės) užmiršti savo asmeninius poreikius ir suteikti vienokią ar kitokią paramą ar pagalbą tiems, kurie jos prašo. Taip besielgdami vis labiau panašėsime į mūsų Mokytoją, kuris, matydamas didžiulę minią – tarsi avis be piemens, – ją mylėjo bei jos gailėjo ir dėl to, užmiršęs savo nuovargį, vėl pradėjo žmones mokyti daugelio dalykų (plg. Mk 6, 34).

Kun. Vytenis VAŠKELIS

© 2003 "XXI amžius"

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija