Atnaujintas 2003 m. rugpjūčio 22 d.
Nr.64
(1168)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Liudijimai
Ora et labora
Lietuva
Katalikų bendruomenėse
Darbai
Istorijos vingiai


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai

Sekimas Kristumi – tai džiaugsmas tikra laisve

Visais laikais kai kurie žmonės, piktnaudžiaudami laisve ir kitus pavergdami, patys tarnavo melo stabui ir tapdavo nuo jo visiškai priklausomi, o kiti - priešingai: pajutę žmogaus laisvę ir orumą smaugiančią leteną, kiek išgalėdami stengėsi išsilaisvinti.
1972 metais buvo sukurtas filmas, kurio pavadinimas „Tas saldus žodis – laisvė!“., manau, išreiškė sovietinės priespaudos metais nemažos dalies tautiečių savaip skirtingą laisvės ilgesį, kurį būtų galima apibūdinti šitaip: kaip prerijų erelis, turėdamas sparnus, negali neskrieti į mėlyną dangų, taip ir žmogus, labiausiai panašus į patį Dievą, negali nesiilgėti laisvės.
Tačiau skirtingas laisvės panaudojimas neretai kai kuriuos žmones padaro panašius į kudakuojančią vištą, kuri, nuleidusi snapą, teieško grūdų ar kirminų. Tokia individo laisvė be Kristaus - tai tikros laisvės paniekinimas ir jos karikatūra, nes kas be Jo renka (plg. Mt 12, 30), tas išbarsto paskutinius savo laisvės trupinius. Ir priešingybė perekšlei - erelis, kuris skraido aukštai padebesiuose ir vilioja žmogaus žvilgsnį dangaus neaprėpiamumu. Tai žmogus, kurį arčiau Dievo Širdies kasdien skraidina jo natūralus idealistinis krikščioniškas visų dalykų vertinimas.
Iš šio sekmadienio Senojo Testamento skaitinio sužinome apie vieną žydų tautos vadovą Jozuę, kuris, izraelitams priminęs Jahvės nepaprastą geraširdiškumą (nes Jo dėka jie buvo išlaisvinti iš Egipto vergovės ir pasiekė Pažadėtąją žemę), ryžtingai klausia ir pats paaiškina: „Kam tarnausite, - dievams, kuriems jūsų protėviai tarnavo (…), - bet aš ir mano šeimyna – mes tarnausime Viešpačiui“ (Joz 24, 15). Nors žydai atsiliepdami šaukė, kad norį tarnauti Viešpačiui, tačiau, kad ta jų tarnystė Jam būtų priimtina, Jozuė mokė žmones: „Atsikratykite tad svetimų dievų, esančių tarp jūsų, ir palenkite savo širdį į Viešpatį, Izraelio Dievą“ (Joz 24, 23).
Štai svarbiausioji laisvės Dieve sąlyga: pirmiausia būtina atsisakyti nuodėmingų prisirišimų ir tik tuomet galima tikėtis, kad Viešpats į mūsų širdis įlies gaivinančio gyvojo vandens.
Panaši situacija susiklosto ir Evangelijos pasakojime. Kai daug žydų sau murmėjo sakydami, kad „kieti jo žodžiai, kas gali jų klausytis!“ (Jn 6, 60) ir drožė namo, tada Jėzus, paklausęs dvylikos apaštalų: „Gal ir jūs norite pasitraukti?“, - išgirdo tokius Simono Petro žodžius, kurie yra visų laikų ištikimųjų Kristaus sekėjų atsakymas: „Viešpatie, pas ką mes eisime?! Tu turi amžinojo gyvenimo žodžius“ (Jn 6, 68).
Didi mums duota vertybė tikėti Tą, kuris yra tiesos, gyvenimo, meilės ir dieviškos laisvės apstybė. Parašyta: „Viešpats yra Dvasia. O kur Viešpaties Dvasia, ten ir laisvė“ (2 Kor 3, 17). Kai sekmadieniais - su Evangelijos mažutėlių nusiteikimu (plg. Mt 11, 25) – bažnyčiose priimame „kietus Viešpaties Jėzaus žodžius“ ir Jį patį kaip eucharistinę gyvenimo duoną į širdis, tuomet išties priimame ir Jo laisvę, kuri mus vis labiau išlaisvina iš mūsų pačių įvairiausių savimeilės neiškart pastebimų saitų.
Nors tai ilgas ir nuolatinis laisvėjimo kelias Kristuje, tačiau juo vis lengviau darosi eiti, nes kasdienis sekimas Mokytoju tampa kiekvieno Jo mokinio krikščioniškos laisvės įgyvendinimo didėjančiu vidiniu ir (pagal aplinkybes) viešai išreiškiamu džiaugsmu, idant ir aplinkiniai pradėtų smalsauti: „O iš kur jam tai?“

Kun. Vytenis VAŠKELIS

© 2003 "XXI amžius"

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija