Atnaujintas 2003 m. rugsėjo 24 d.
Nr.73
(1177)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai

Tapytojo „rankdarbiai“

Tapytojas Algirdas Griškevičius

Juvelyriškai išpintų žinomo tapytojo Algirdo Griškevičiaus kūrinių paroda „Rankdarbiai“ veika Auksakalių gildijos galerijoje „Meno niša“ Vilniuje.

Visus metus autoriaus pinti ir narstyti kūriniai - tai vario ir žalvario erdviniai objektai: rudenėjančio miesto peizažas „Geležinis paveikslas - varinis ruduo“, milžiniško ažūrinio „Žiogo“ skulptūra, tapyta „Marija“ ir jos „apsodas“ iš spalvotų vielučių bei medinė „Suknutė“ iš suraišiotų lazdyno pagaliukų.

Pasak menotyrininkės Danutės Zovienės, A. Griškevičius padarė eksperimentinę pertrauką tapyboje, ėmęsis fotografijos ir erdvinio meno, tačiau nekeisdamas savo kūrybos stilistikos. Sarkazmo, humoro, teatrališkumo pėdsakus dailininko kūryboje palikęs darbas teatre su režisieriumi Eimuntu Nekrošiumi, rašytoju Juozu Erlicku.
„Gal mano gentyje buvo koks „kašikų„ pynėjas?“ - juokauja Vilniuje gimęs, augęs ir gyvenantis dailininkas, save dar vadinantis „šiaurės aborigenu, gyvenančiu Šiaurės Atėnuose“. Ėmęs pinti iš vielučių, kurios Vilnijos krašte naudojamos įvairaus dydžio pintinėms pinti, šiuos kūrinius jis įvardija tarsi savotišką Vilnijos, kurioje pinamos ne tik pintinės, bet ir verbos, kultūros atmainą.

Madonos metalinis apsodas

Sauliaus Venckaus (ELTA) nuotraukos

Savo sugalvotą techniką A. Griškevičius apibūdino detaliau: iš didesnių juodojo metalo strypų suvirina būsimo kūrinio karkasą ir jį kruopščiai išpina vario vielutėmis, jas dirbtinai pasendina azoto rūgštimi, suteikdamas tauraus žalsvumo įspūdį.

Labiausiai intriguojantis parodos darbas - Pranciškaus Smuglevičiaus tapybos koloritą primenanti tapyta „Marija“ ir ant priešingos sienos kabantis Madonos metalinis apsodas, išpintas iš raudonojo aukso spalvos vielučių.

Pagal Eltą

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija