Atnaujintas 2006 birželio 30 d.
Nr.50

Lietuvos maldininkai perėjo Ukrainą

Lietuvos maldininkai su kryžiumi
Vilniaus Arkikatedroje Bazilikoje
Kazimiero Dobkevičiaus nuotrauka

Visiems jums kuo nuoširdžiausius linkėjimus iš Ukrainos, kurios sieną ketiname peržengti birželio 25 dieną, priešpaskutinio stabtelėjimo Perečnios parapijoje, kurią kartu su kitomis penkiomis šio Karpatų krašto parapijomis tvarko tėvai bazilijonai, siunčia Meškuičiai-Jeruzalė kryžių ant savo pečių per Europą nešanti grupė. Nuo gegužės 5 dienos, kai mus Kryžių kalne pasitikęs vyskupas Eugenijus Šiaulių Katedroje palaimino ir išlydėjo į Aukštelkę, kai Šiluvoje mus gražiai išlydėjo arkiv. Sigitas Tamkevičius ir Šalčininkuose, prie Baltarusijos sienos, per šv.Mišių auką nuoširdžiu žodžiu mus į ilgadienę - daugiau nei pusės metų - kelionę išlydėjo vysk. Juozas Tunaitis, prabėgo penkiasdešimt dienų. Nuėjome daugiau nei pusantro tūkstančio kilometrų: perlingavome dažno lietaus plakami per visą Baltarusiją, sėkmingai peržengėme derlingosios Ukrainos sieną ir jau baigiame ją pereiti.

Dar apie Sidnėjaus lietuvių sielovadą

Rašinyje „Rekolekcijos Australijos lietuviams“ („XXI amžius“, Nr. 27) teigiama, kad Australijos lietuviai prašė prelato Edmundo Putrimo „atsiųsti kunigą, kuris jau niekur nereikalingas“. Iš tiesų jokiame susirinkime ar forume taip nebuvo kalbėta. Aš asmeniškai tokį pageidavimą esu girdėjęs tik iš žmogaus, kuris negyvena Sidnėjuje ir neatstovauja jokiai organizacijai, o kalbėjo tik savo vardu.

Stovykla po kryžiaus ženklu

Ir kas galėjo patikėti, kad vėluojanti vasarėlė kartu su netikėta, gaivia šiluma ir taip lauktomis atostogomis mums pateiks ir dar vieną netikėtą siurprizą. Kunigas Domingas Avelaneda Ivė, atvykęs iš tolimosios Argentinos ir jau kelis mėnesius aukojantis šv. Mišias Alfonso Lipniūno vidurinėje mokykloje, pasiūlė aktyviai dalyvaujantiems bažnytinėje veikloje mokiniams vykti į trijų dienų vaikų vasaros stovyklą Balsių malūne (Pasvalio r.) Galimybė ištisas dienas praleisti su nuostabiu kunigu Domingu ir būriu bendraamžių visus sužavėjo. Kuris gi iš mūsų nesvajoja iki sutemų pasėdėti su draugais prie laužo ir, jaukiai įsikūrus palapinėje, miegoti po žvaigždėtu dangumi?

Prasminga kelionė

Panevėžio vyskupijos „Caritas“ Vaikų ir jaunuolių užimtumo centro vaikai bei mokytojai išsirengė į Vilniaus „Siemens“ areną, kur vyko koncertas „Aš noriu svajoti“, skirtas Vaikų dienai. Išvažiavome vidurdienį. Kelionė neprailgo. Dainos ir pasakojamos linksmos istorijos trumpino kelią. Sostinėje aplankėme Arkikatedrą bei Šv. Kazimiero koplyčią, apžiūrėjome statomus Valdovų rūmus.