Atnaujintas 2008 balandžio 18 d.
Nr.30

Išvyka į Lenkiją

Kovo 29 dieną nemažas būrys Bagotosios Šv. Antano Paduviečio parapijos keliautojų, tarp kurių buvo ir tokių, kam tik dešimt, ir tokių, kam per 70, išvykome į piligriminę kelionę po Lenkijos Suvalkų kraštą.

Punske mus maloniai sutiko kunigas Donatas Rolskis ir pristatė ekskursijos vadovę Teresėlę. Pažintinę kelionę pradėjome nuo Seinų. Daug iškilių žmonių išugdė šis kraštas. Seinuose grožėjomės didinga  barokinio stiliaus bažnyčia ir stebuklinga Dievo Motinos statula, pargabenta iš Prūsijos 1519 metais,  pasimeldėme prie A. Baranausko kapo, nusifotografavome prie atminimo  paminklo. Lietuvos Respublikos konsulato lietuvių namuose apžiūrėjome parodą, Lietuvos kunigaikščių portretus, susipažinome su Seinuose leidžiamais Lenkijos lietuvių leidiniais – „Šaltiniu“, „Aušra“, „Aušrele“. Apžiūrėjome „Žiburio“ gimnaziją.  Džiugu, kad čia tebėra gyva lietuviška dvasia, skamba lietuviškas žodis.

Toliau keliavome iki Vygrių, kur susipažinome su kamaldulių pastatytu baroko stiliaus ansambliu: vienuolių nameliais ir bažnyčia. 1999 metais čia šv. Mišias aukojo Jonas Paulius II. Aplankėme jam skirtą muziejų. Iš vienuolyno bokšto gėrėjomis Vygrių nacionaliniu parku.

Kitas sustojimas buvo Suvalkai. Čia gyvena apie 70 000 gyventojų. Susipažinome su senamiesčiu, trimis bažnyčiomis, įspūdingai išpuoštomis gyvomis gėlėmis. Nustebino naujos statybos Saleziečių bažnyčia. Suvalkuose lietuvių nedaug, todėl ir pati veikla ne tokia plati. Lenkijos lietuviai nuomojasi patalpas buvusiame kareivinių pastate.

Grįžusius į Punską mus maloniai sutiko Lietuvių kultūros centre, kuriame nuolat veikia parodos, originalus senų daiktų muziejus. Kultūros centro direktorė Asta Pečiulienė supažindino mus su čia vykstančia veikla.

Daugybė įspūdžių, gražių, malonių akimirkų išliko atmintyje. Labai džiugu, kad visi buvo draugiški, pakantūs vieni kitiems, net nejutome jokio nepatogumo dėl grupės amžiaus įvairumo. Visiems buvo gera kartu.

Kelionė baigėsi šv. Mišiomis bažnyčioje, kurias aukojo Punsko vikaras kun. Donatas ir mūsų parapijos klebonas kun. Juozas Fakėjavas. Visi širdingai dėkojame šios kelionės organizatorei Astai G., kun. Juozui, kun. Donatui, mūsų gidei – LLD Suvalkų skyriaus pirmininkei Teresei Uzdilaitei. Be jų nebūtume turėję šios širdies atgaivos ir daug gražių, nepakartojamų akimirkų.