Atnaujintas 2008 rugsėjo 26 d.
Nr. 73

Piligrimų keliai vedė į Šiluvą

Kelionės pradžia – bendraujame
su Panevėžio vyskupu Jonu Kaunecku

Žygio dalyvė Vita

Pilypo Nerio maldos grupės vadovė
Danguolė Juškevičienė (viduryje)
ir jauniausi žygio dalyviai

Sidabravo bažnyčioje po rytinių pamaldų

Piligrimų grupė Šiluvoje
po šventinių Mišių

Šiluvoje minimas Švenčiausios Mergelės apsireiškimo jubiliejus svarbus ne tik Lietuvai, bet ir visam krikščioniškajam pasauliui. Visą savaitę į Šiluvą plaukė maldininkai, kasdien kita intencija buvo aukojamos šv. Mišios. Žmonės vyko aplankyti šventos vietos ne tik prašydami sau malonių, bet tikėdami, kad Švenčiausioji Mergelė neapleis Lietuvos. Šis tikėjimas visada stiprino ir palaikė tautos dvasią sunkiomis dienomis, tad ir šiuo sudėtingu laikotarpiu žmonių širdys atgauna tikėjimą ir viltį prie švento paveikslo, garsėjančio stebuklingais išgijimais ir palaiminimais.

Rugsėjo 12 dieną maldininkų grupė iš Panevėžio pėsčiomis iškeliavo į Šiluvą, kur nuo rugsėjo 6 iki 16 dienos vyko jubiliejiniai Švč. Marijos atlaidai. Didžiumą grupės sudarė Panevėžio Pilypo Nerio maldos grupės nariai. Anksti ryte rinkomės prie Panevėžio Kristaus Karaliaus Katedros. 8 valandą Katedroje prasidėjo šv. Mišios, kurias aukojo Panevėžio vyskupas Jonas Kauneckas, palaiminęs ir piligriminio žygio dalyvius. 9 valandą jau rikiavomės lauke, vyskupas J. Kauneckas įteikė visiems rožinius ir palinkėjo sėkmingos kelionės. Nors oras nelepino, pūtė žvarbus vėjas, lijo, keliavome į priekį, keldamiesi ir giedodami giesmes. Po 13 valandos, nukeliavus penkiolika kilometrų, pasiekėme Naujamiestį. Čia sustojome pailsėti, pietavome Naujamiesčio dailės galerijoje. Po valandos poilsio pajudėjome toliau. Po pietų oras buvo gražesnis. Pirmąją dieną įveikėme 28 kilometrus. Vakare apsistojome Sidabravo vidurinėje mokykloje. Prie stalo dalijomės pirmos kelionės dienos įspūdžiais, nagrinėjome Šventąjį Raštą.

Šeštadienio rytą kėlėmės pusę septynių, po pusryčių Sidabravo bažnyčioje dalyvavome šv. Mišiose, kurias aukojo klebonas kun. Remigijus Katilius. Kun. Remigijus palinkėjo piligrimų grupei sveikatos ir sėkmės įveikti likusį kelią į Šiluvą.

Antroji kelionės diena buvo sunkiausia, nes teko įveikti 42 kilometrus. Pietums apsistojome Kubiliūnų kaime, kur nuoširdūs žmonės pakvietė užeiti ir pavaišino. Šeštadienio kelionėje meldėmės už šeimas, už vaikus ir kitomis intencijomis. Vakare apie 19 valandą atvykome į Vosiliškį. Vosiliškio kultūros centre susėdome prie bendro stalo, atvyko ir Vosiliškio klebonas kun. Jonas Raudonikis bei Panevėžio Kristaus Karaliaus Katedros vikaras kun. Audrius Vogulis. Pasidalijome kelionės įspūdžiais, giedojome giesmes.

Sekmadienio ryte kėlėmės penktą valandą. Dvidešimčiai minučių buvo dingusi elektra, teko šviestis žvakėmis, tačiau pavyko laiku susiruošti į kelionę. Į Šiluvą iškeliavome šeštą valandą, prieš akis dar laukė paskutinė kelionės atkarpa – dvidešimt penki kilometrai. Oras ryte buvo žvarbus, tačiau džiaugėmės ryškia kylančia saule. Vėliau diena buvo labai graži ir saulėta. Meldėmės už Lietuvą, giedojome giesmes Marijai. Paskutiniai keli kilometrai artėjant prie Šiluvos buvo patys sunkiausi, jautėsi nuovargis. Nuo 12 valandos dalyvavome šv. Mišiose, kurių liturgijai vadovavo popiežiaus legatas Kelno arkivyskupas Joachimas Meisneris. Dėkojome Švč. Marijai, dėkojome Dievui už patiriamas malones.

Kelionei vadovavo Panevėžio Pilypo Nerio maldos grupės vadovė Danguolė Juškevičienė. Dalis piligrimų į Šiluvą keliavo jau penktą ar šeštą kartą, kai kuriems tai buvo antras žygis, dalis į tokią kelionę išsirengė pirmą kartą. Žygio metu buvo įdomu stebėti žmonių reakcijas: kai kurie pakelyje sutikti žmonės buvo abejingi, tačiau daugelis sveikino, linkėjo gero kelio.

Nepaisant nuovargio, visų nuotaika buvo pakili ir dvasinė pilnatvė nustelbė fizinį nuovargį. Žygis į Šiluvą paliko didelį įspūdį visiems jame dalyvavusiems, tai buvo fizinių ir dvasinių jėgų išbandymas. Nors piligrimų grupėje buvo įvairaus amžiaus žmonės, nuo 22 iki 62 metų, tačiau visus jungė vienas tikslas ir bendra krikščioniška dvasia.