Atnaujintas 2009 m. kovo 25 d.
Nr. 24
(1716)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai

Dėl Gender Loops programos

LR švietimo ir mokslo ministrui G. Steponavičiui
LR socialinės apsaugos ir darbo ministrui R. J. Dagiui

Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos (NŠTA) narius pasiekė ir sukrėtė informacija apie Gender Mainstreaming strategijos tarptautinio projekto Gender Loops sukurtų metodikų galimą įgyvendinimą Lietuvoje (šio projekto partneris Lietuvoje – VšĮ Socialinių inovacijų fondas).

NŠTA susipažino su projekto Gender Loops rezultatais (metodikomis) ir ataskaitomis, kurios yra viešai publikuojamos internete lietuvių kalba (www.genderloops.eu), ir mano, kad projekto sukurtos metodikos yra žalingos vaikams bei ardo šeimos sampratą.

Pateikiame kelias citatas:

- „patikrinti ir patvirtinti naujas knygas vaikams, taip pat išnaikinti literatūrą, kuri neatitinka lyčių lygybės standarto. Bet kuriuo atveju tai gali būti nuoroda, kad literatūra, kuri parodo alternatyvas ir įvairovę, turėtų būti ne tik iškeliama specifiniais ir probleminiais atvejais, tačiau geriau būtų įtraukta į kasdieninį gyvenimą ir įvairovę“;

- Darželinukams siūloma nagrinėti pasaką „Du princai įsimyli vienas kitą... Abu princai susituokia ir tampa Karaliumi ir Karaliumi“;

- „praplėsti vaikų, mokytojų ir tėvų lyčių identitetus“, „padidinti supratimą apie seksualinės įvairovės svarbą žmonėms ir visuomenei“;

- „Pedagogai turi palaikyti vaikų troškimą mokytis bei siekti naujų žinių. Ribojantys lyčių stereotipai, deja, skatina vaikus nuleisti rankas tam tikrų kelionių atradime. Lytiškai sąmoningas ugdymas siekia apsaugoti vaikus nuo to“;

- „Koks tai jausmas? Kostiumai ir pasikeitimas lyčių vaidmenimis. Mano broliui patinka dėvėti sijonus!“;

- „Ispanijoje esančioje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje „CEIP Agora“ mes kartu su pedagogais parengėme skirtingo rengimosi seminarą, kurio metu vaikams suteikiama galimybė peržengti „lyties apribojimus“, niekam iš grupės neprimenant jiems, jog tai nepriimtina“.

Projekto ataskaitose minima, kad pagal šias programas jau mokomi kai kurių vaikų darželių auklėtojai, be to, kai kurios ikimokyklinio ugdymo įstaigos metodikas jau taiko savo darbe. Taip pat yra numatyta šias programas diegti švietimo sistemoje per Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtros 2007–2012 metų programą.

Atkreipiame dėmesį, kad lyčių lygybės įgyvendinimas per ikimokyklinį švietimą ir įsikišimą ankstyvame amžiuje, kai vystosi vaiko pažintiniai gebėjimai, pasirinktas todėl, kad per ilgą laiką tai duoda didžiausią efektą. Tačiau toks ugdymas gali žaloti vaikų psichinę sveikatą ir sukelti lytinės tapatybės sutrikimą vaikystėje. Pagal tarptautinį ligų klasifikatorių „Gender identity disorder of childhood“, ICD-10 (International Classification of Diseases 10), kodas F 64.2.

Mes nesutinkame, kad su mūsų vaikais būtų vykdomi tokio pobūdžio socialiniai eksperimentai ir reikalaujame:

1. Nedelsiant sustabdyti Gender Loops  įgyvendinimą bet kokiu lygmeniu, kol nebus išsiaiškinta galima žala šeimai ir vaikams.

2. Užtikrinti, kad lyčių lygybės bei lygių galimybių strategijų priemonės būtų Lietuvoje diegiamos nepažeidžiant šeimos apsaugos principų bei Valstybinės šeimos politikos koncepcijos nuostatų.

Prašome pateikti informaciją apie Jūsų vadovaujamos ministerijos poziciją minėtos programos atžvilgiu.

Tomas Šalkauskas,
asociacijos pirmininkas

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija