2011 m. spalio 14 d.

Kelionė į Mažąją Lietuvą

Bagotosios parapijiečiai Rusnėje

Zyplių dvare

Rugsėjo 24-ąją, šeštadienį, buvome išvykę į tradicinę piligriminę kelionę. Važiavo pilnas autobusas – 52 Bagotosios Šv. Antano Paduviečio parapijiečiai.

Šį kartą aplankėme Mažąją Lietuvą. Pirmiausia pabuvojome Ventės rage – ten, kur dangus susilieja su vandeniu, kur stovi vienišas švyturys ir kur yra viena geriausių vietų Europoje stebėti ir žieduoti migruojančius paukščius. Turėjome retą galimybę pajusti tikrą ramybę, pamatyti dar išlikusią Mažosios Lietuvos architektūrą, pasigrožėti gamta, kokios daugiau negalima rasti niekur kitur. Maloniai nuteikė vadinamoji mažoji Venecija, kur upės atstoja gatves ir kur prasilenkdami nuoširdžiai sveikinasi laiveliuose žmonės.

Aplankėme ir Rusnę – vienintelį Lietuvos miestelį saloje. Rusnė įsikūrusi Nemuno deltoje tarp Skirvytės ir Atmatos upių. Miestelį nuo Rusijos skiria tik Skirvytės upė, o vienintelis kelias į salą – tiltas per Atmatos upę.

Pasukę sustojome Viešvilėje. Čia, mažoje, bet labai jaukioje bažnytėlėje šventėme šv. Mišias. Nuostabus piligrimystės ir bendrystės jausmas aplankė kiekvieną iš mūsų šioje šventovėje. Buvome labai maloniai nustebinti parapijos klebono kun. Kazio Žutauto, kuris  išsamiai pristatė savo kraštą ir mus visus pavaišino kava, arbata,  bei saldumynais.

Grįždami namo užsukome į Zyplių dvarą. Lukšių miestelio seniūnas Vidas Cikana išsamiai papasakojo apie darbus šiame dvare, pristatė visus čia esančius meno kūrinius, maloniai bendravo su mumis.

Esame dėkingi mūsų nuolatiniams rėmėjams iš Amerikos už finansinę paramą. Taip pat esame dėkingi ir vieni kitiems, kad gebame susiburti, praskaidrinti savo kasdienybę ir išgyventi bendrystės džiaugsmą.