2014 m. gegužės 9 d.    
Nr. 19
(2090)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

MŪSŲ
RĖMĖJAS

Lietuvos
kultūros
galerija


XXI Amžius


Kronika

Fotomenininko aukštumos ir žemumos

Fotomenininkai Raimondas Puišys
ir Aleksandras Macijauskas

Raimondas Puišys prie savo nuotraukų

Raimondo Puišio fotografijos
iš parodos „Aukštumos žemumos“

KAUNAS. Balandžio 24-ąją  Kauno miesto savivaldybėje atidaryta žymaus fotografo Raimondo Puišio fotografijų paroda. Kartu eksponuota ir jo fotografijų knyga „Aukštumos ir žemumos“. Į parodos atidarymą atvyko A. Puišio draugai ir jo talento gerbėjai: fotografai, poetai, žurnalistai, kitų sričių menininkai. Parodą atidarė Kauno miesto mero pavaduotojai Stanislovas Buškevičius ir Vytautas Vasilenko. Kultūros ir turizmo plėtros skyriaus atstovė Vida Jasaitytė pristatė R. Puišį, pažymėjo jo nuopelnus ne tik fotografijos, bet ir klojimo teatro srityje.

„Aš norėjau priešpastatyti aukštumas ir žemumas, kad visa tai žmones paskatintų susimąstyti“, – sakė parodos autorius. Aukštumos, pasak R. Puišio, – kalnai ir drąsūs, aukštos moralės žmonės, o žemumos – užteršta, paniekinta gamta.

Parodos atidaryme kalbėjęs fotomenininkas Aleksandras Macijauskas sakė: „Atkreipkite dėmesį į nuotrauką knygoje „Mirtis tiems, kurie sugriovė Tarybų Sąjungą“ (knygoje nuotrauka su užrašu rusų kalba). Pažiūrėkite į tas nuotraukas, kurios byloja apie tai, ko gailimasi: girti žmonės, išniekintos kapinės, išvartyti paminklai, ant jų gamtinius reikalus atlieka šunys“ sakė:

R. Puišys – keliautojas, Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys, Rusijos geografijos draugijos narys. Jis gimė 1963 metais Jurbarke, augo Alytuje, baigė studijas tuometiniame Lietuvos Žemės ūkio universitete. Fotografuoti pradėjo keliaudamas. Jis tapo konkurso „Gamta – mūsų namai“ laureatu, Lietuvos ir Rusijos fotografijos konkursų prizininku, pelnė apdovanojimus už fotografijas, eksponuotas parodose Sankt Peterburge ir Tokijuje. Meilė gamtai ir žmonėms, siekis ateičiai išsaugoti nykstančių paminklų atminimą fotomenininką skatina fiksuoti gamtos kaitą, žmogaus būsenas, aplinką. Autorius fotografijose per asmeninį emociškai prisodrintą santykį pateikia įvairius mūsų dvasinio ir socialinio gyvenimo aspektus, akcentuoja kultūrinio paveldo svarbą. R. Puišio kūryboje itin svarbi kelionių ir ekspedicijų į kalnus tema.

Kaip teigia menotyrininkė Gabrielė Kuizinaitė, ciklo „Aukštumos žemumos“ fotografijose autorius susitelkia ties gamtos stichijos, kalnų dididingumo ir harmonijos su aplinka įamžinimu, reportažiškai fiksuoja alpinistų, keliautojų kasdienybę, dvasinės ištvermės pastangas kopiant į kalnus, nuolatinę išlikimo dramą ir akistatą su pavojais. Abi šios fotografijų serijos temos papildo viena kitą, jose ryškėja atidumas kalnų gamtovaizdžiui, kuris dažnai yra simbolinamas, ir žmonėms. R. Puišio fotografijas ženklina noras įamžinti kalnų didybę ir alpinistų kovos, būtinybės pasiekti tikslą įprasminimas. Serija „Aukštumos žemumos“ 2012 metais publikuota to paties pavadinimo R. Puišio fotografijų albume. Jo antrąją dalį sudaro Sankt Peterburgo vaizdai. Autorius neturi siekio dokumentiškai fiksuoti istorines miesto vietas. Jo dėmesys sutelktas į liuteronų kapinių, atskirų paminklų įamžinimą. Jis fotografuoja miesto gyventojų kasdienybę, neparadinę, reklamose nematomą miesto pusę. Kiekviena R. Puišio pristatomo ciklo fotografija yra unikali savo pasakojimu apie kalnus, jų didybę, grožį ir paslaptingumą, nuotraukose gausu įvairių simbolių ir metaforų. Su menine įtaiga sukurti vaizdai įtraukia žiūrovą į kitokį, nepatirtą pasaulį, viliojantį savo egzotika ir unikalumu.

Beje, ši R. Puišio fotoparoda neseniai veikė ir Kauno apskrities viešojoje bibliotekoje.

XXI

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija