2015 m. sausio 9 d.    
Nr. 1
(2121)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai
2012 metai
2013 metai
2014 metai

Jėzaus nusižeminimas ir išaukštinimas

Kun. Vytenis Vaškelis

Dievo Sūnus visiškai susitapatina su nuodėmės jungą velkančiu žmogumi ir radikaliai atsiriboja nuo jo daromų kalčių. Jis pats tampa įsikūnijusiu bejėgiškumu, tai yra kūdikiu, kurio geriausios dvasinės savybės yra lieptas, vedantis į Dievo Karalystę (plg. Mk 10, 15). Bet Jėzus gali tapti suklupimo akmeniu tiems, kurie nenori Jo priimti ir pažinti. Žmogaus asmenybę luošinantys išankstiniai įsitikinimai – „Galiu ir be Dievo išsiversti. Iš Jo nieko konkretaus nesu gavęs; juk neprašydamas Jo pagalbos į darbo karjeros viršūnę pakilau vien savo kantriu pastangų triūsu. Antai tie tikintieji, nors ir meldžiasi, bet ką jie gyvenime pasiekė, – dauguma jų yra pilkos vidutinybės...“ – yra vienašališkai mąstančio ir tik savimi pasikliaujančio asmens filosofija, kurios išlikimo šaknys pūva.

Kristus yra tobulai vientisas bei nedalomas, kurio buvimo pagrindo negali tinkamai apibūdinti visi Jo atlikti ir tebedaromi darbai. Jis (beje, kaip ir mes visi) pirmiausia būna, o tik paskui veikia. Šv. Grigalius Nazienzietis teigia: „Kas sako, kad Jėzus Kristus tapo vertas įsūnystės po to, kai pasidarė tobulas savo darbų dėka, arba po krikšto, arba po prisikėlimo iš numirusiųjų, tebūnie atskirtas. Iš tikrųjų tai, kas turi pradžią, rutuliojasi arba tobulėja, nėra Dievas“.

Tačiau tik iš žmogaus darbų pažįstame jo gerojo ir blogojo medžių vaisius. Todėl reikėjo, kad Gimusysis dar kartą apsireikštų pasauliui ir žmonės pradėtų suvokti, jog pas juos tikrai atėjo Tas, kuris pasuks žmonijos istorijos vairą kita linkme. Iš tiesų Kristus ir Jo Evangelija pas mus atėjo ne vien žodžiais, bet su jėga ir Šventąja Dvasia, ir su tvirtu įsitikinimu (plg. 1 Tes 1, 5).

Tai įvyko, kai niekas nesitikėjo aukščiausios šlovės apsireiškimo. Kai Dievas nusižemina, visada kažkas vyksta nepaprasta. Kai tik Jonas Krikštytojas pakrikštijo Viešpatį Jordano upėje ir Jis išbrido iš vandens, iškart gyvojo vandens jūra – Šventoji Dvasia – išsiliejo ant Jėzaus ir „paskandino“ Jį neribotoje meilėje. O kur esti Sūnus ir Dvasia, ten yra ir Tėvas, kurio žodžiai it žaibo kalavijas pervėrė Išganytojo Širdį: „Nėra ir nebus labiau mylimo nei Tu, mano Numylėtasis Sūnau!“ (plg. Mk 1, 11).

Kadangi Jėzaus krikšte dalyvavo visi trys Švenčiausiosios Trejybės Asmenys, todėl galime sakyti, kad tai buvo vienintelio Dievo vienas iš svarbiausiųjų apsireiškimų mūsų planetoje. „Tai mes galime laikyti viešu patvirtinimu, kad Kristaus tarnystė buvo visų trijų palaimintosios Trejybės Asmenų amžinojo plano rezultatas. Kurdama pasaulį Trejybė pasakė: „Sukurkime žmogų“; prieš pradedant sklisti Evangelijai, Trejybė tarsi sako: „Išgelbėkime žmogų“, – pastebi rašytojas Dž. Č. Railis.

Kristus, pakrikštytas Šventąja Dvasia, yra Jos pateptas kaip Bažnyčios kūno galva suburti visas savąsias avis į vieną avidę, kurioje vienintelėje slypi galutinio žmonijos tikslo prasmė. Pasak teologo H. Miuhleno, „Bažnyčia yra labiau ne įsikūnijimo, o patepimo istorinė tąsa. Būtent Dvasia daro Jėzų ir Bažnyčią „vienu mistiniu asmeniu“, asmeniu, kurį sudaro daug asmenų. Ir Trejybėje, ir išganymo istorijoje Šventosios Dvasios vaidmuo – ne kelias prigimtis, bet daugybę asmenų suvienyti viename Asmenyje“.

Kristaus Krikšto šventė mums primena, kad mes, tikintieji, per Krikšto ir Sutvirtinimo sakramentų priėmimą buvome patepti Viešpaties Dvasia. Bet labai svarbu savęs klausti: „Koks dabar mano asmeninis santykis su gyvuoju Dievu? Ar dar manyje yra kliūčių, kurios trukdo veikti Dvasios malonėms? Ar aš noriu klusniai atsiduoti Viešpačiui? Ar meldžiuosi, kad mane visur lydėtų tikėjimo, vilties ir meilės Dvasia, kaip tai darė pats Jėzus“ (Lk, 3, 21)?

Yra tekę asmeniškai ne kartą melstis už žmones. Kai kurie po išlaisvinimo, užtarimo ir Šventosios Dvasios pripildymo maldų dėl vidinių permainų nebesulaikydavo džiaugsmingų padėkos Dievui žodžių, o jų spindinčios akys liudijo, kad juos Viešpats palaimino labiau nei jie tikėjosi...

Viešpatie Tėve, po Jėzaus Krikšto Tu iš Dangaus prabilai apie mums iki galo nesuvokiamą ir žodžiais nenusakomą meilę savo Sūnui. Vesk mus, savo vaikus, paskui Kristų, kad ir mes turėtume laimę tiesiogiai išgirsti iš Tavo lūpų, jog taip pat esame brangūs Tavo sūnūs ir dukros.

 

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija