2016 m. sausio 22 d.    
Nr. 3
(2171)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai
2012 metai
2013 metai
2014 metai
2015 metai
2016 metai

Kauno valstybinio choro koncertas Nacionalinėje filharmonijoje

Rimantas Klevečka

Metus pradėjęs didžiausioje Kauno viešojoje erdvėje, „Žalgirio“ arenoje, Laisvės gynėjų dienai skirtu koncertu, kuriame skambėjo Volfgango Amadėjaus Mocarto (Wolfgang Amadeus Mozart) „Requiem“, Kauno valstybinis choras savo klausytojams žada intensyvų ir turiningą žiemos ir pavasario koncertinį sezoną. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir kitų miestų koncertų salėse vyksiančiuose koncertuose, griežiant Lietuvos nacionaliniam bei Kauno miesto simfoniniam orkestrui, diriguojant iškiliems batutos meistrams – Juozui Domarkui, Modestui Pitrėnui, Petrui Bingeliui, Robertui Šervenikui, Konstantinui Orbelianui, – bus pristatytas įvairus ir įspūdingas repertuaras, netrūks ryškiausių XX amžiaus lietuvių ir užsienio kompozitorių kūrinių.

Sausio 23 dieną, šeštadienį, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje sutelkus gausias lietuvių muzikų pajėgas ir dalyvaujant Australijoje gimusiam bei daug Jungtinėje Karalystėje koncertuojančiam išskirtinio balso tembro kontratenorui Raselui Harkurtui (Russell Harcourt), bus atlikta monumentali Alfredo Šnitkės (Alfred Schnittke) „Fausto kantata“. Ją kompozitorius sukūrė 1983 metais, o vėliau jos muziką panaudojo operoje „D. Johanno Fausto istorija“. Ypatingo populiarumo susilaukė žiaurią Fausto mirtį pašiepiantis „Nelabojo tango“, atliekamas per mikrofoną ir išsiskiriantis šiuo akademinėje muzikoje netradiciniu elementu. Choro atliekama „D. Johanno Fausto istorija“ Vilniaus ir Kauno filharmonijose skambėjo 1999 metais ir tuomet sulaukė puikaus publikos įvertinimo. R. Harkurtas, kurio balsas charakterizuojamas kaip skvarbus ir pasižymintis iki aštrumo nugludintu skaidrumu, A. Šnitkės kūrinį atliks pirmą kartą, tačiau teigia, jog kompozitoriaus sprendimas Mefistofelio partiją parašyti tokiam retam ir išskirtiniam balsui kaip kontratenoras jam neatrodo atsitiktinis, o veikiau gerai apgalvotas, puikiai atskleidžiantis demonišką įkūnijamo personažo charakterį.

 

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija