2016 m. balandžio 15 d.

2015 metai
2016 metai

Pasvalio maldininkai Vilniuje

Balandžio 3-iosios, sekmadienio, rytą grupelė ištvermingiausių Pasvalio maldininkų rinkosi aikštelėje prie Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios. Visi ruošėsi vykti į Vilnių – Dievo Gailestingumo iškilmes. Autobusiukas, kurį vairavo geradaris ūkininkas iš Girsūdų (Pasvalio r.) Petras Karoblis, netrukus pajudėjo sostinės link. Autobusiuku, lydimi Rožinio maldos, Gailestingumo vainikėlio, riedėjome į Vilnių. Kartu vyko buvusio Vilniaus vyskupo Antano Juozapo Audzijonio giminaitis Ramutis Audzijonis. Diskutavome apie šio vyskupo atminimo įamžinimą jo tėviškėje – Telžių kaime (Skrebotiškio parapija). Su malda kelias sutrumpėjo – dar ankstoką rytą pasiekėme Vilnių.

Grožėjomės miestu, gamta. Trumpam sustojome prie didžiausių ir moderniausių pastatų, Europos aikštės, mūsų katalikybės širdies Arkikatedros bei Gedimino aikštės. Aplankėme Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčią. Čia dalyvavome šv. Mišių aukoje. Stabtelėjome prie gotikinio stiliaus puošmenos Šv. Onos bažnyčios bei Bernardinų vienuolyno. Aplankėme Aušros Vartų Dievo Gailestingumo Motiną. Ją pagarbinamome rožinio malda bei tyliais pamąstymais. Paskui užsukome į Šv. Teresės bažnyčią, dalyvavome šv. Mišiose lenkų kalba. Tada išskubėjome į Gailestingumo šventovę.

Piligriminis žygis Alytus–Pivašiūnai

Greitai bėga laikas ir jau balandžio 23 dieną – tradicinis piligriminis žygis Alytus–Pivašiūnai. Žygio tema, kaip ir Pasaulinių Jaunimo dienų, kurios vyks Krokuvoje, – „Palaiminti gailestingieji: jie susilauks gailestingumo (Mt 5, 7)“. Žygis skirtas Gailestingumo metams, Pasaulinėms Jaunimo dienoms ir Gyvybės dienai paminėti. Kaip ir ankstesniais metais šis žygis – tik viena iš projekto “Stipri šeima – tvirta tauta“ sudedamųjų dalių. Todėl kviečiame keliauti šeimas, jaunimą, silpnus, stiprius, mažus, didelius, jaunus, senus, tikinčius ir netikinčius, gailestingus ir nerūpestingus – VISUS!

Renkamės prie Alytaus Šv. Angelų Sargų bažnyčios 7.30 val., iš ten 8 val. išeisime į Venciūnus, ten 10 val. aplankysime koplytėlę, bendruomenės centre pusryčiausime, išeisime apie 10.45 val., eisime pro Židonis (11.35 val.), pietausime Kalesninkų girioje 13–14 val., praeisime Skraičionis apie 15 val., nuo Junčionių 15.30 kviečiame prisijungti šeimas ar mokytojus su mažais vaikais, nes bus likę 8,5 km iki Pivašiūnų kryžių kalnelio, kur atnešime ir pastatysime naują ąžuolinį kryžių visų dalyvių intencijomis.

Mažosios vaikų Velykėlės

Grupė Pagramančio vaikų
mažųjų Velykėlių šventėje

Jau tapo tradicija savaitę po Velykų švęsti mažąsias vaikų Velykėles. Nuo seno per šią šventę daugiausiai dėmesio buvo skiriama vaikams, todėl Atvelykis dar kitaip vadinamas vaikų Velykėlėmis. Pirmąjį sekmadienį po Velykų vėl dažomi kiaušiniai, ridenami margučiai, supamasi sūpynėse, krikšto motinos lanko savo krikšto vaikus. Tą dieną kiaušinius dažydavo tik vaikai.

Ir šiemet mažosios Lietuvos kultūros sostinės, Pagramančio, kultūros namuose 1–5 klasių mokiniai, ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikai ir mokytojos, linksmi, kupini džiaugsmingų įspūdžių, nešini savo spalvingais margintais margučiais, dalyvavo Atvelykio šventėje.

Ją papuošė didžiulis velykinis kiaušinis, kurį ruošdamiesi šventei mokiniai išdabino savo pieštais ir margintais piešiniais. Jaunųjų valančiukų būrelio nariai iš anksto paruošė paukštelius, kuriais papuošė Velykų medelį.

Senelių namuose skambėjo dainos

Prie bendro Atvelykio stalo „Smiltelėje“

2013-ųjų spalį Balbieriškio seniūnijoje, Žagarių kaime duris atvėrė senelių namai „Smiltelė“, vadovaujami charizmatiškų jaunų žmonių Kosto Aleksandravičiaus ir Linos Kariniauskienės. „Smiltelėje“ gyvena 25 senjorai iš visos Lietuvos. Patalpos šiuolaikiškai įrengtos, viduje ir išorėje ideali švara bei tvarka. Štai kaunietė Birutė Kreivėnienė gyvena čia kartu su vyru. „Užauginome tris vaikus. Visi dirba, tačiau dažnai mus aplanko. O čia mums šilta visomis prasmėmis. Jokio nuoskaudos šešėlio. Dieve, duok visiems tokios malonios aplinkos, puikios priežiūros senatvėje“, – atsidūsta ponia Birutė. Jai pritaria ir vieniša Elena Dalangauskaitė nuo Kėdainių bei kiti kalbintieji.

„Mūsų namus ypač pamėgo švietimo darbuotojai. Gyvename kaip darni šeima“, – šypsosi ponas Kostas.

Santykio jėga

Evangelijoje Jonas pataria: „Per daug nesirūpinkite savo gyvybe – ką valgysite, nei savo kūnu – kuo vilkėsite. Jūsų dangiškasis Tėvas juk žino, kad viso to jums reikia. Jūs pirmiausia ieškokite Dievo karalystės, o visa tai bus jums pridėta“ (Mt 6, 25, 32–33).

Tai – kartu ir perspėjimas, kurį derėtų išgirsti: „Šio pasaulio rūpesčiai ir turto apgaulė bei kitų dalykų geidimas nustelbs Dievo galybę mumyse“. Niekuomet nebūsime laisvi nuo savo troškimų, nes juose užkoduotas mūsų kūrybinis vaisingumas. Jei mums nereikia rūpintis drabužiais ir maistu, tada užgriūva rūpesčiai iš kitos pusės: ūkio reikalai, santykių problemos, vienatvė, ydos ar kita. Šis antplūdis yra nuolatinis, ir visi išvardyti dalykai užgrius tarsi tvanas. Bet galima Dievo Dvasiai leisti pastatyti užtvanką šiam tvanui.