"XXI amžiaus" priedas apie Lietuvą ir pasaulį
2004 m. spalio 27 d., Nr. 20 (89)

PRIEDAI

Abipus Nemuno

Kristus ir pasaulis

žvilgsniai

pro vita

Sidabrinė gija

Horizontai

Atodangos

Kenkia antiamerikietiškos nuotaikos

"Senojoje Europoje" smunka garsiausių JAV įmonių pardavimai. Tai verčia pagalvoti, ar prie vietinių sunkumų, kuriuos lemia lėtas ekonomikos augimas, neprisideda ir antiamerikietiškos nuotaikos, rašo verslo dienraštis "Financial Times".

"Coca-Cola", "McDonald's", "Marlboro" ir "General Motors" paskelbė apie sunkumus Vokietijoje ir Prancūzijoje. Sunkumų jau patyrė "Disney", "Wal-Mart" ir "Gap".

Bendrovės sieja prastus rezultatus su dideliu nedarbu, mokesčiais, rinkos reguliavimu ir kitais ekonominiais veiksniais, kuriuos nurodo ne tik JAV įmonės. Tačiau problemų sutapimas dviejose minėtose šalyse, kurias kai kas vadina "senąja Europa", smarkiai pakenkė daugelio svarbiausių Amerikos įmonių trečiojo ketvirčio rezultatams.

Neseniai "McDonald's" paskelbė, jog staigiai sumažėjęs vokiečių apetitas kai kuriems jos patiekalams iš esmės sužlugdė pardavimų prieaugį Europoje. Skaudų nuosmukį patyrė ir "Coca-Cola", kuri 80 proc. pelno gauna ne Šiaurės Amerikoje, nes trečiąjį ketvirtį vokiečiams pardavė 16 proc. mažiau savo produkcijos nei per tą patį laikotarpį pernai.

ELTA

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija