„XXI amžiaus“ priedas apie pasaulio krikščionis, 2003 gruodis, Nr.9 (18)

PRIEDAI

Įspūdingi metai

Lenkija. Šventoji ir didingoji Čenstakava.
Stovi rašinio autorius Pranciškus Žukauskas
Šio rašinio autorius Vatikano Šv. Petro
aikštėje belaukiant susitikimo su popiežiumi
Jonu Pauliumi II

Užverčiame paskutinį 2003 metų kalendoriaus lapelį ir ne vienas susimąstome, kokie buvo tie, taip greitai į praeitį nuskubėję, metai?

Kaip pedagogas, labai džiaugiuosi, kad 2003-ieji mano gyvenime buvo patys laimingiausi ir įspūdingiausi metai. Laimingiausi, nes aš „XXI amžiaus“ laikraščio paskelbtoje loterijoje laimėjau nemokamą kelionę į Lenkiją, Čekiją, Austriją ir Italiją. Tai buvo visai netikėta ir be galo džiuginanti staigmena!

Taigi pavasarį, prieš šv. Velykas, per Didžiąją savaitę, dalyvavau piligrimų turizmo agentūros „Juvetura“ organizuotoje aštuonių dienų kelionėje po minėtąsias Europos šalis.

Įdomioje kelionėje, kurioje dalyvavo ir daugiau „XXI amžiaus“ bei „Juveturos“ loterijos laimėtojų, aplankėme Varšuvą, Čenstakavą, kitus Lenkijos miestus, taip pat gražų ir tvarkingą Znojimo miestą Čekijoje. Austrijoje grožėjomės nuostabia Alpių panorama, kalnų kriokliais, tvarkingomis sodybomis, vynuogynų plantacijomis. O kokia nuostabi ir didinga V.A.Mocarto ir J.Štrauso muzika skambanti Viena! Nepaprastą įspūdį paliko Italija. Bene gražiausiame pasaulio kampelyje – Venecijoje – plaukiojome gondolomis, žavėjomės Florencijos architektūra, Pizos bokšto didingumu.

Pavargusius po ilgos kelionės mus priglaudė ištaigingas popiežiaus Jono Pauliaus II piligrimų namų viešbutis Romoje. Anksti rytą šio viešbučio koplyčioje išklausę šv. Mišias, pradėjome vienos dienos pažintį su amžinuoju miestu.

Apsilankėme Vatikane, mažiausioje pasaulio valstybėje, - pasaulio katalikybės sostinėje. Ten turėjome progos susitikti su popiežiumi Jonu Pauliumi II, kuris mus palaimino. Aplankėme Šv. Petro Baziliką, šv. Petro kapą, grožėjomės Vatikano aikšte, kurioje vyksta pasaulio tikinčiųjų susitikimai su Šventuoju Tėvu.

Vaikščiojome po Romos senamiestį. Aplankėme Panteoną, Koliziejų, Nerono aikštę, grožėjomės Traveti fontanais, Forumu ir kitomis Italijos sostinės įžymiomis vietomis. Kelionės įspūdžius ir dabar dažnai prisimenu. Be galo džiaugiuosi, kad pats savo akimis pamačiau, kokia nuostabi toji Europa.

Kai pamatai išsivysčiusią, gebančią produktyviai dirbti ir racionaliai tvarkyti savo ekonomiką Europą, pajunti jos šiuolaikiškumą, nebedvejoji – tik įstoję į Europos Sąjungą galime išlipti iš duobės, į kurią esame patekę. Žinoma, ne po metų ar kitų. Bet išlipsime. Tikrai pasieksime europietišką ramybę, santarvę ir gerovę, nes, pamatęs klestinčią, kultūringą ir gražią Europą, tik tokią ateityje įsivaizduoju ir Lietuvą.

Ir dar. Jeigu norite pakeliauti po Europą, draugaukite su „XXI amžiumi“. Prenumeruokite šį leidinį (geriausiai visiems metams), platinkite, propaguokite jį, patys jam rašykite ir dalyvaukite jo skelbiamose loterijose. Tada turėsite galimybę laimėti nemokamą kelionę arba vykti į ją pigiau.

O jeigu sumanėte ir be konkurso pakeliauti po Europą, tai nuoširdžiai patariu: naudokitės piligrimų turizmo agentūros „Juvetura“ paslaugomis. Apie rengiamas keliones rasite skelbimą dažname „XXI amžiaus“ numeryje. „Juveturos“ paslaugos pigios, o kelionės tokios pat ištaigingos, malonios ir be galo įspūdingos, kaip ir žymiai brangiau kainuojančių kelionių agentūrų. Tiesa, nakvojame ne pačiuose brangiausiuose viešbučiuose, visada kartu keliauja kunigas arba klierikas, aplankomos svarbiausios krikščionybės istorijos vietos. Taigi jeigu dar nebuvote pašte užsiprenumeruoti „XXI amžių“ ir praradote galimybę dalyvauti naujame konkurse, kur visiems 2004 metams užsiprenumeravusieji laikraštį turės galimybę laimėti nemokamą kelionę po Italiją, nenusiminkite. Užsiprenumeruokite „XXI amžių“ nors pusei metų nuo kito mėnesio ir turėsite galimybę pakeliauti pigiau arba nemokamai po Lenkiją. O jei nelaimėsite, tai, užsiprenumeravę „XXI amžių“, tapsite tikrai šio doro ir kultūringo laikraščio skaitytojais.

Pranciškus ŽUKAUSKAS
Iš autoriaus kelionės po Europą albumo