„XXI amžiaus“ priedas jaunimui, 2016 m. rugpjūčio 12 d., Nr.8 (201)

PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno

Atlygis už savanorystę – žinios ir patirtis

Panevėžio miesto savivaldybės viešosios
bibliotekos savanoris Gvidas Šergalis

Panevėžio miesto savivaldybės viešojoje bibliotekoje vykdomo projekto „3D: Domėkis. Dalyvauk. Dalinkis“ dėka mieste atsirado naujų, iki tol Panevėžyje nesiūlytų veiklų. Tai – integruotos (matematikos, biologijos, dailės, technologijų, IT ir 3D technologijų) pamokos ir 3D modeliavimo užsiėmimai bibliotekoje.

Šias inovatyvias veiklas įgyvendinti padėjo projekto „Bibliotekos pažangai 2“ skirtas finansavimas, kurio dėka biblioteka įsigijo 3D spausdintuvą ir skenerį.

Darbui su šiomis naujomis technologijomis bibliotekos darbuotojams reikėjo specifinių žinių, todėl negalėta apsieti be pagalbos iš šalies. Projekto partneris – Kauno technologijų universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultetas – atsiuntė į pagalbą praktikantą, Automatikos ir valdymo bakalauro studijų programos trečiakursį Gvidą Šergalį. Šis puikus studentas – ne tik bibliotekoje vykdomo projekto „3D: Domėkis. Dalyvauk. Dalinkis“ 3D modeliavimo užsiėmimų vadovas, integruotų pamokų Smėlynės bibliotekoje pagalbininkas, bet ir krašto apsaugos savanoris.

25 metų panevėžietis, be atlygio 10 mėnesių organizavęs trimačio modeliavo veiklas vaikams ir jaunimui, kartu su pedagogais integruotoms pamokoms kūręs įvairias mokomąsias priemones, tapo savu Smėlynės bibliotekos komandos nariu.

Savo patirtimi, įgyta bibliotekoje, Gvidas maloniai sutiko pasidalinti.

Savanoriauti bibliotekos projekto veiklose G. Šergalis nusprendė dėl to, jog ilgą laiką aktyviai domėjosi 3D technologijomis. „Atsiradusi galimybė padirbėti prie 3D spausdinimo, leido įgyti įvairiapusiškos patirties: valdyti spausdintuvą, spausdinti įvairius objektus, pereiti iš virtualios erdvės, t.y. nuo brėžinio į realiąją tikrovę, link daikto. Prisidėti prie projekto paskatino ir tai, jog jo dėka, galėjau atrasti, pažinti ir pritaikyti naujoves, kurias šiandien turi ne kiekviena aukštoji mokykla“, – mintimis dalijosi studentas.

„Savanoriška veikla tapo iššūkiu, skatinančiu tobulėti, išmokti naujų dalykų. Darbas su 3D įranga – spausdintuvu bei skeneriu – visų pirma yra kūrybinis procesas: imantis projektuoti kažką naujo, tarkime, įgyvendinant savo paties idėją, o ne atkartojant kitų veiklą, skatinamas mąstymas, kaip pasiekti tikslą. Toks sprendimų ieškojimas verčia išmokti naudotis įvairiais įrankiais, pavyzdžiui, kompiuterinėmis braižymo programomis. Ir toji patirtis labai skirtinga. Vienoje programoje tenka braižyti pasitelkiant erdvinį mąstymą bei vaizduotę, kitoje – naudojant programavimą, t.y. jau projektuoti daiktus specialiai sukurta sintakse. Taigi nauda neabejotina“, – apie savanoriškos veiklos naudą, įgytą patirtį pasakojo G. Šergalis.

Pasakodamas apie tai, ko išmokė kitus, Gvidas paminėjo, kad tiek bibliotekos kolektyvą, tiek ir projekte dalyvaujančius mokytojus supažindino su 3D technologijų galimybėmis bei praktiniu pritaikymu ugdymo procese. „Kadangi ne kiekvienas žinojo, ką galima su jomis nuveikti, stengiausi išmokyti arba bent parodyti, nuo ko reikia pradėti, norint įgyvendinti savo sugalvotą idėją ir pasigaminti trimatį daiktą, ar tai būtų raktų pakabukas, ar trūkstama detalė, ar papuošimas ant eglutės“, – pasakojo vaikinas.

Gvido nuomone, bibliotekoje savanoriauti tikrai verta. „Šis projektas puikiai parodo, jog šiuolaikinės bibliotekos yra toli gražu ne vien knygų ir laikraščių išdavimo vietos. Jose diegiamos naujovės, pasitelkiant naujausias šiuolaikines technologijas vyksta įvairūs edukaciniai renginiai. Tad neužtrenkime sau durų naujoms galimybėms – galbūt jos visai čia pat“, – teigė jis.

Indrė Lašinytė

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija