„XXI amžiaus“ priedas jaunimui, 2014 m. liepos 11 d., Nr.7 (176)

PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno

Rūpestis gamta suvienijo septynių šalių mokyklas

Projekto dalyviai, įkėlę inkilus
prie Alfonso Lipniūno progimnazijos

Septynių šalių koordinatoriai
Krekenavos girininkijoje
A. Raišelio nuotraukos

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazija baigė dvejus metus (2012–2014) trukusį daugiašalės mokyklų partnerystės tarptautinį Comenius projektą „S.O.S. mūsų planeta įspėja mus saugoti poliarinius lokius“ („S.O.S. our planet is warning us to save polar bears“). Tai – gamtosauginis projektas, kuris sujungė mokyklas iš septynių valstybių – Lenkijos, Ispanijos, Bulgarijos, Portugalijos, Turkijos, Rumunijos ir Lietuvos.

Kuo čia dėti poliariniai lokiai? Visuotinis atšilimas tampa realia mūsų planetos aplinkos problema, nes smarkiai mažėja jūrų ledynų plotai. Tai kelia realų poliarinių lokių išnykimo pavojų. Kita problema yra ta, kad mes tapome vartojimo visuomenės dalimi. Mes „pagaminame“ daug šiukšlių, dar nepakankamai atsakingai taupome vandenį ir elektrą. Tai daro didelę žalą gamtai. Poliarinis lokys šiame projekte simbolizavo tobulą pasaulį be taršos, šiukšlių, bereikalingo vandens ir energijos naudojimo. Mes siekėme kelti ekologinio sąmoningumo lygį, pradėdami nuo mokinių, jų šeimų, ir skatinti mūsų bendruomenių narius saugoti gamtą.

Svarbiausios mokinių veiklos projekto metu buvo saugoti gamtos šaltinius, pavyzdžiui, sodinti medžius, kelti inkilus paukščiams; rinkti antrines žaliavas ir panaudoti jas dar kartą; aplankyti įvairių šalių gamtos grožybes; sužinoti ir pasakoti kitiems apie būdus bei galimybes stabdyti globalinį atšilimą; išleisti brošiūrą su atliktų veiklų rezultatais; parengti mūsų šalių gamtos nuotraukų albumą ir t.t.

Per dvejus metus įvyko septyni projekto partnerių susitikimai, kuriuose dalyvavo mokiniai ir mokytojai. Nuveikta daug gerų ir įdomių darbų, kurie suvienijo mūsų mokyklų bendruomenes bendrai gamtosauginei veiklai: aplankyti gražiausi gamtos kampeliai; pasodinti Draugystės sodai ir gėlynas; įkelti inkilai paukščiams; atliktos įvairios veiklos gamtoje, oro, vandens ir dirvožemio tyrimai; apibendrintos apklausos apie šiukšlių rūšiavimą buityje; parengtas gamtosauginių terminų žodynėlis septyniomis kalbomis; parengtas projekto šalių gamtos nuotraukų albumas, pagamintas žaidimas-dėlionė „Poliarinis lokys“, žaidimas-monopolis apie ekologines problemas ir kita. Surengti tarptautiniai konkursai: plakatų konkursas „Saugokime gamtą“ (mūsų progimnazijos plakatas laimėjo IV vietą), projekto logotipų konkursas (progimnazijos mokinės F. Ašmegaitės logotipas pripažintas geriausiu ir tapo viso projekto ženklu), madų šou-konkursas „Geriausi drabužiai iš panaudotų žaliavų“, apklausų apie ekologinius pokyčius šalyse per paskutiniuosius dešimtmečius ir iliustracijų konkursas, eilėraščių apie gamtos išsaugojimą ir poliarinius lokius konkursas, koliažų iš panaudotų žaliavų konkursas (keturi progimnazijos koliažai buvo pripažinti absoliučiai geriausiais), gražiausios gamtos nuotraukos konkursas (mūsų progimnazijos nuotraukos užėmė I ir III vietas).

Taigi, šis projektas sudarė sąlygas bendradarbiauti mokiniams iš įvairių, gana skirtingų šalių, pagilinti žinias apie aplinkosaugą, plėsti gebėjimus bendrauti anglų kalba, nustatyti ir prisiimti mūsų pačių moralinius įsipareigojimus, sudarė sąlygas pažinti Europos vertybes, aplankyti kiekvieną šalį ir susipažinti su jos gamta, kultūra, tradicijomis, mokė mokinius tolerancijos, pagarbos kitoms tautoms ir kitokioms tradicijoms, leido mokiniams pajusti, kad jie priklauso bendrai Europos šeimai, keistis informacija, geromis idėjomis būsimoms gamtosauginėms veikloms.

Pasibaigus paskutiniam susitikimui mūsų progimnazijoje, projekto dalyviai atsisveikino su ašaromis, žadėdami vienas kitam palaikyti ryšius ir draugauti toliau. Todėl galima drąsiai sakyti, kad rūpestis gamta ir siekis ją saugoti suvienijo skirtingų šalių mokyklų bendruomenes labai naudingai veiklai.

Dainora Raudienė,
Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos
vokiečių kalbos mokytoja, Comenius projekto koordinatorė

A. Raišelio nuotrauka

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija