Moksleivių medžio darbų parodos

Jaunieji inkilų parodos dalyviai ir mokytojas A. Lostys

Lina ERINGIENĖ

ŠAKIAI. Viešojoje bibliotekoje veikė rajono moksleivių medžio darbų „Improvizacija – inkilas“ paroda. Mediniai paukščiams skirti inkilai – maži, improvizuoti modernistinės architektūros nameliai, jaukūs ir mieli – prieglobstis mūsų sparnuotiesiems draugams ir puikus kūrybiškumo, meistriškumo, gamtosaugos simbolis.

„Kiekvienas eksponatas yra unikalus, nes juos kūrėte jūs, – sakė parodą atidarant R. Višinskaitė ir priminė, kad šie metai yra paskelbti Baroko literatūros metais. – Mediniai inkilai ir baroko architektūros stilius turi panašumų. Tai dekoratyvumas, simbolizmas, meistriškumas, ekspresyvumas. Baroko architektūra pasižymi ypatingu dekoratyvumu ir detalumu. Inkilai yra papuošti įvairiais raštais, išraižymais ir dekoracijomis, suteikiant jiems meninės vertės. Baroko architektūra dažnai naudojo simbolius ir alegorijas, kad perteiktų tam tikras idėjas ar temas. Inkilai, kaip gamtos ir žmogaus sąveikos simbolis, rodo mūsų rūpinimąsi gamta ir gyvūnų gerove. Baroko laikotarpiu architektai ir amatininkai buvo labai vertinami dėl meistriškumo ir kruopštumo. Medinių inkilų kūrimas taip pat reikalauja šių savybių. Architektūra buvo žinoma dėl savo ekspresyvumo ir emocionalumo, siekiant sužadinti emocijas. Gražiai išraižyti ar nudažyti inkilai taip pat kelia malonius jausmus ir susižavėjimą.“

Inkilus meistravo Griškabūdžio gimnazijos (mokytojas R. Laurinaitis), Gelgaudiškio pa­

grindinės mokyklos ir Lukšių Vinco Grybo gimnazijos (mokytojas V. Senkus), Gelgaudiškio „Šaltinio“ specialiojo ugdymo centro (mokytojas A. Lostys), Kidulių ir Sintautų pagrindinių mokyklų (mokytojas E. Martūnas), Šakių „Varpo“ mokyklos (mokytojas S. Mockus) moksleiviai.

Parodos organizatoriai dėkojo moky­to­jams ir moksleiviams už glaudų bendradarbiavimą su biblioteka, kūrybinių galių plėtojimą ir įteikė bibliotekos 3 D spausdintuvu pagamintus paukštelius. Rajono ŠPT atstovė Danutė Aniulienė dėkojo ir pasakojo apie Antano Baranausko aprašytus paukščių balsų pamėgdžiojimus, organizavo žaidimą, kas žino daugiau paukščių pavadinimų. Inkilėlių kūrėjai dalijosi įspūdžiais, pasakojo apie kūrybos subtilumus. Ir dėkojo už gražią ir nenutrūkstamą jaunų žmonių kūrybinę draugystę.

Bibliotekos erdvėse jau eksponuotos šių mokyklų moksleivių gamintos prieverpstės, snaigės, lesyklėlės.

Prieverpsčių paroda liudijo pedagogų R. Laurinaičio, V. Senkaus, A. Losčio, S. Mockaus, E. Martūno gebėjimą įkvėpti mokinius istorijos pažinimui ir praktinei veiklai, siekį dalytis dvasiniais lobiais, skatinti ugdytinius meniškai žvelgti į tautinį paveldą, jo simboliką, formuojant laisvą, kuriančią asmenybę. Lankytojai turėjo galimybę skaityti tautinio paveldo ženklus nuo archajinio verpimo įrankio – prieverpstės, nuo rankšluostinės, švilpynės.

Gamtos tobulas kompozicijas, meniškumą atkartojo meninių darbų – snaigių – parodos „Mediniai stebuklai“ kūrėjai. Mokytojai juos moko pasiekti neįmanomo, būti burtininkais, išlaisvina ir leidžia svajoti. Moksleiviai vidinį pasaulį derina su technika ir kūrybiškai pasakoja istorijas.

Parodos lankytojai turėjo galimybę atrasti džiaugsmą amžinai neišsemiamoje žmogaus vidinėje paslaptyje.

Tobulas gamtos kompozicijas ir meniškumą moksleiviai atkartojo medžio darbų parodoje „Lesyklėlė paukščių sodui“. Jie dalijosi įspūdžiais, kalbėjo apie kūrybos subtilumus, o parodą lankę svečiai galėjo išvysti jaunuolių darbais kūrybiškai papasakotas istorijas.

Taigi buvo įvairių veiklų ir kūrybinio džiugesio. Su nekantrumu lauksime rudens ir naujų meninių gaminių. Gal paukštelių, gal raižinių…

Organizatorių nuotraukos

„Žvilgsniai“, 2025 m. balandžio 4 d., nr. 4 (306)